CENTRUM INFORMACJI DLA RODZICÓW
Innowacyjność w SP9

Innowacyjność w SP9

W naszej szkole od września uczniowie mogą uczyć się w oddziałach innowacyjnych na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym (klasy 1a i 4g). Dla uczniów z klasy 4g hasło „uczyć się a nie być uczonym” jest priorytetem w procesie kształcenia. Funkcjonowanie w społeczności szkolnej zależy więc od samych uczniów, ponieważ to oni właśnie biorą odpowiedzialność za samych siebie oraz za sposób przyswajania treści i umiejętności.

Każdy tydzień w klasie 4g rozpoczyna się od zajęć rozwoju osobistego, podczas których uczniowie pracują nad rozwijaniem kompetencji kluczowych m.in.: samodzielnością, umiejętnością uczenia się czy kreatywnością. W trakcie tych zajęć uczniowie poznają również cele, jakie mają być realizowane w bieżącym tygodniu na poszczególnych przedmiotach. Tworząc harmonogram każdego tygodnia wychowawca dobiera uczniów w pary, dzięki którym dzieci uczą się współpracy oraz tego, jak ważna w społeczności szkolnej jest tolerancja oraz szacunek do drugiej osoby. Drugim dodatkowym przedmiotem w klasie 4g są zajęcia szachowe, które mają na celu wspomaga myślenie matematyczne.

Na każdym przedmiocie minimum 20% podstawy programowej jest realizowane metodą projektu. Dzięki temu uczniowie sami stawiają sobie cele i wyzwania, samodzielnie wyszukują i selekcjonują potrzebne informacje, tworzą materiały dydaktyczne. Taka forma aktywności w trakcie zajęć wpływa na wszechstronny rozwój uczniów: wcielają się oni w rolę liderów, przekonują o swoich mocnych stronach, stają się także samodzielni i odpowiedzialni za decyzje, które podejmują.

Uczniowie, aby jak najlepiej skupić się nad tym, co w procesie edukacyjnym jest najważniejsze, czyli na zdobywaniu wiedzy i umiejętności, zamiast ocen zbierają punkty, które dopiero na koniec półrocza i roku przeliczne będą na ocenę. Obserwujemy, że dzięki temu każdy może skupić się na własnym rozwoju, nie ocenia się wzajemnie, nie porównuje z innymi, w myśl zasady:

Jeśli z kimś się ścigamy, to przede wszystkim ze samym sobą, a z innymi współpracujemy!

Zespół nauczycieli pracujących w oddziałach innowacyjnych wspiera uczniów w tym, by nauka była przede wszystkim oparta na odpowiedzialności, samodzielności, refleksji i współpracy- zgodnie z założeniami planu daltońskiego.

Ewa Walczak

Zdjęcia: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Koninie

KOMENTARZE
Paulina Ka31.01.2019 godz: 22:07
Cudownie czytać takie rzczy! :-)
PODOBNE WPISY
Własne tradycje wielkanocne
Pucheroki, siuda baba, wielkie grzechotanie, wieszanie ś...
Naturalne pisanki, czyli ekologiczne barwienie jajek
Jak ekologicznie zabarwić jajka i stworzyć naturalne pis...
Życzenia Wielkanocne
Najpiękniejsze życzenia Wielkanocne
WYSZUKIWARKA
ZAMKNIJ
NEWSLETTER
Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera
ZAMKNIJ