CENTRUM INFORMACJI DLA RODZICÓW
Zdrowe śniadanie dla naszego dziecka
Marzena  Pałasz
Autor: Marzena Pałasz

Zdrowe śniadanie dla naszego dziecka

 
    Nie wypuszczajcie dzieci bez śniadania

Pora na wczesne wstawanie i szybkie poranki. Ale...nie zapominajmy w tym pośpiechu o śniadaniu! Śniadanie jest niezbędnym posiłkiem w menu dziecka. Odpowiednio zbilansowane śniadanko daje zastrzyk energii, reguluje poziom cukru we krwi, stymuluje ośrodkowy układ nerwowy do działania (rozjaśnia umysł), wzmacnia odporność i przyspiesza metabolizm.

Dzieci, które wychodzą z domu bez zjedzenia odżywczego śniadania szybciej się przeziębiają, są senne, szybciej się męczą, mają trudności z koncentracją i w ciągu dnia częściej sięgają po słodkie przekąski i i napoje. Jako zapracowana mama dwójki dzieci dobrze rozumiem brak czasu na celebrowanie porannego posiłku. Jednak będę chciała podzielić się pomysłami, które u mnie się sprawdzają.

Z czego przygotować odżywcze śniadanie dla ucznia lub przedszkolaka?

Podstawą tego posiłku powinny być: pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, jaglane, kasza jaglana czy komosa ryżowa. W każdym posiłku (a więc w śniadaniu także) powinno się znaleźć pełnowartościowe białko. Dlatego posiłek ten warto wzbogacić o jajka, sery, jogurt lub kefir, dobrej jakości wędlinę. Doskonałym urozmaiceniem mogą być pasty z warzyw strączkowych, masło orzechowe, pasty rybne czy z jaj. Do smarowania pieczywa stosujmy prawdziwe masło albo zdrowe zamienniki- awokado czy twarożek. Nie podawajmy dzieciom pieczywa z margaryną!
Do każdego śniadania należy dołączyć warzywa i owoce. Do kanapki najłatwiej dołożyć sałatę, pomidora, paprykę czy zioła, a poza sezonem np. kiszonki. Jeśli śniadanie zawiera płatki zbożowe z mlekiem lub jogurtem warto dorzucić owoc sezonowy, nasiona: sezam, pestki dyni, słonecznik czy wiórki kokosowe. Jogurt oczywiście naturalny, dla smaku najlepiej posłodzić owocami, miodem lub ksylitolem. Pamiętajmy koniecznie o zdrowych tłuszczach, których dostarczą orzechy włoskie, awokado czy odrobina oleju lnianego lub oliwa z oliwek.

Napojami, które najlepiej uzupełnią zarówno pierwsze, jak i drugie śniadanie, są woda mineralna, delikatne herbatki owocowe lub herbata zielona, soki z wyciskanych owoców i warzyw albo napoje mleczne fermentowane naturalnie bez dodatku cukru.
KOMENTARZE
PODOBNE WPISY
Drożdżówki dla opornych
Tak łatwe, że nie mogą się nie udać!
Mobilne przymiarki fotelików samochodowych oferuje punkt O FOTELIKACH
To niezwykła akcja właścicielki sklepu dedykowana dzieci...
TULISIE inspirują - jesienne zabawy i ćwiczenia małej motoryki
Jesienne inspracje na doskonałą zabawę z najmłodszymi!
WYSZUKIWARKA
ZAMKNIJ
NEWSLETTER
Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera
ZAMKNIJ